NOVÁ C3 POSILUJE STRATEGII MEZINÁRODNÍHO RŮSTU ZNAČKY  CITROËN

NOVÁ C3 POSILUJE STRATEGII MEZINÁRODNÍHO RŮSTU ZNAČKY CITROËN

PŘEDSTAVUJEME NOVOU C3

MODERNÍ A ROBUSTNÍ NOVÁ C3, KTERÁ BYLA VYVINUTA A VYROBENA V INDII A V LATINSKÉ AMERICE, POSILUJE STRATEGII MEZINÁRODNÍHO RŮSTU ZNAČKY CITROËN

• Citroën posiluje svůj mezinárodní rozměr a představuje novou C3, univerzální hatchback o délce necelé 4 metry, který značce umožní expandovat v Indii a upevnit svou přítomnost v Jižní Americe.
• Nová C3 je prvním modelem ze skupiny tří vozů určených pro mezinárodní trh, které byly vyvinuty v Indii a Jižní Americe a budou se zde vyrábět, a které se na trh v těchto dvou regionech dostanou v průběhu následujících tří let.
• Nová C3 je moderní hatchback navržený tak, aby vyhovoval potřebám a podmínkám na silnicích těchto dvou regionů, nabízející komfort a konektivitu moderním zákazníkům, pro které je důležitý klid a prestiž.
• Z nové C3 vyzařuje síla a charakter, přizpůsobuje se terénu a svou světlou výškou, vysokou kapotou a zvýšeným místem řidiče se inspiruje vozy SUV. Z hlediska pohody nebylo nic ponecháno náhodě: kromě pro Citroën typického komfortu je prostornost kabiny na nejvyšší úrovni na trhu, její promyšlená koncepce usnadňuje každodenní život, zejména díky možnosti připojit mobilní telefon přímo k desetipalcovému dotykovému displeji XXL.
• Nová C3, která bude uvedena na trh v první polovině roku 2022, nabídne jedinečný zážitek, na některých trzích doplněný inovativními službami a speciálním e-shopem, kde si bude možné vůz zakoupit.

NOVÁ C3: VYROBENÁ NA MÍRU PRO STRATEGICKÉ REGIONY

Pro splnění požadavků indického a jihoamerického trhu se Citroën rozhodl upravit svůj obvyklý proces návrhu a výroby a svěřit část vytváření stylu a vývoje týmům v jednotlivých regionech, které vyvinuly jedinečný vůz na míru. Nová C3, jež do sebe integrovala znalosti o společnosti, kultuře a potřebách těchto regionů, je navržena, vyvinuta a vytvořena v Indii a Jižní Americe a pro Indii a Jižní Ameriku.

 PROGRAM SPLŇUJÍCÍ OČEKÁVÁNÍ KAŽDÉHO TRHU

Nová C3 symbolizuje začátek nové kapitoly značky Citroën, v jejímž rámci budou vznikat modely věrné duchu značky a současně se na jejich vývoji budou pozorně podílet místní týmy. Výsledkem budou vozy konkrétně reagující na specifické potřeby indického a jihoamerického trhu. Nová C3 je prvním modelem programu „C Cubed“, který byl představen v roce 2019. Podle tohoto plánu by měly být do roku 2024 uvedeny na trh tři vozy s mezinárodním určením, spočívající na třech pilířích: vytvoření konkurenceschopné nabídky s výrazným stylem, která bude středobodem trhu, bude poskytovat zážitek z jízdy typický pro značku Citroën zaměřený na pohodu na palubě a její koncepce bude přizpůsobena specifikům zemí, pro které jsou vozy určeny.

Tyto budoucí modely Citroën se budou vyrábět v příslušných regionech s vysokou mírou zapojení místní výroby, což odráží náš závazek vůči těmto zemím a strategii zaměřenou na kontrolu nákladů, aby bylo možné nabízet modely, které jsou věrné pozici nespecializované značky vyrábějící běžné vozy: moderní a kvalitní vozy s atraktivním designem, atraktivní výbavou a promyšlenými celkovými náklady (na pořízení a údržbu).


EXPANZE NA NOVÝ TRH: INDIE

Indie je pro Citroën novým trhem, územím s velkým potenciálem, které se brzy stane třetím největším trhem na světě. Značka oznámila svůj příchod v roce 2019 a na začátku roku 2021 uvedla na trh svůj první importovaný model: C5 Aircross. Jako nový hráč na trhu se Citroën zpočátku zaměřuje na velká města a nabízí zákazníkům služby, které nemají v automobilovém odvětví obdoby (síť, online prodej po internetu, inovativní služby s vysokou mírou digitalizace). Výrobky Citroën zaujímají na indickém trhu přední místo díky strategii vysoké míry zapojení místní výroby (více než 90 %), a to na základě dvou dohod o společném podniku mezi skupinou Stellantis a společnostmi skupiny CK Birla (montáž a distribuce automobilů a výroba pohonných jednotek).

Automobilový trh v Indii rychle roste a očekává se, že do roku 2025 dosáhne více než 4 milionů prodaných automobilů ročně. Hatchbacky segmentu B tvoří téměř 23 % tohoto trhu. Nákup automobilu je po koupi domu druhým nejdůležitějším nákupem. Je symbolem společenského úspěchu a představuje silnou snahu o větší nezávislost a mobilitu.

Nová C3 svým výrazným designem osloví zákazníky, pro které je jejich vůz odrazem jejich osobnosti. Vůz si mohou zákazníci přizpůsobit podle svých představ, což je na indickém trhu velmi žádoucí. Kromě toho umožní kompaktnost (méně než 4 m, tedy nižší daňové pásmo), obratnost, všestrannost, prostor na palubě, komfort a konektivita lépe se vyrovnat s někdy obtížnými podmínkami provozu a přizpůsobit se životnímu stylu každého jednotlivce. Nová C3, která se bude vyrábět v Čennaí, bude určena pro nové spotřebitele, manžele ve věku kolem třiceti let z nastupující střední třídy s pohodlným příjmem, pro něž bude důležitá hodnota výrobku, který představuje významnou složku rozpočtu a musí být robustní a praktický na údržbu. Musí být atraktivní svým vzhledem, moderní svým inovativním propojením s telefony rodiny a zároveň odrážet její vkus a osobnost.

 

POSÍLENÍ POZICE CITROËNU V JIŽNÍ AMERICE

Přítomnost značky Citroën v Jižní Americe je mnohem starší, sahá až do 60. let 20. století. Současným cílem značky je získat na tomto trhu pevnější pozici s moderními produkty, které odpovídají přáním zákazníků. Vůz C4 Cactus, vyráběný v závodě Porto Real, je svým odvážným stylem a bezkonkurenčním komfortem vlajkovou lodí značky Citroën v Argentině a Brazílii.

Nová C3, která se vyrábí v brazilském Porto Realu, symbolizuje oživení v regionu, neboť přináší moderní styl, konektivitu a komfort na palubě. Segment B-Hatch představuje téměř 30 % celkového trhu v Brazílii a téměř 26 % v Argentině (údaje z konce roku 2020). Všestrannost nové C3 a její pozice na trhu zajistí větší pokrytí segmentu (v Brazílii pokryje nová C3 90 % potřeb tohoto segmentu ve srovnání se 40 % u předchozího modelu a v Argentině se očekává zvýšení tohoto pokrytí z 50 % na 75 %). Zaměří se na aktivní čtyřicetileté manželské páry se dvěma dětmi, které hledají atraktivní, prostorný a všestranný vůz, jenž jim umožní každodenní krátké cesty i víkendové výlety. Osloví také nezávislé a aktivní svobodné lidi kolem třicítky, žijící ve městě, s mírně nadprůměrným měsíčním příjmem, kteří hledají elegantní, robustní a bezpečné vozidlo.

NOVÁ C3: IDENTITA A ZKUŠENOST TYPICKÉ PRO ZNAČKU CITROËN

HATCHBACK S MODERNÍM A ROBUSTNÍM STYLEM
Pokud jde o design, zadání požadovalo architekturu zohledňující místní specifika včetně robustnosti, v kombinaci s moderní siluetou, která bude atraktivní a plná vitality.

Kompaktní nová C3 s délkou necelé 4 metry se na první pohled stylově odlišuje svým tvarem, pro který je typická vysoko posazená kapota a přední částí strukturovaná tak, aby umocňovala dojem šířky. Vůz je také věrný designovému jazyku Citroënu, který je rozpoznatelný podle plných, velkorysých tvarů oživených různými propracovanými díly. Nová C3 se vyznačuje i dalšími charakteristickými znaky značky Citroën, jako je typický profil kapoty či design přední masky chladiče.

Ta je poznávacím znamením značky a představuje charakteristickou přední část, která se objevuje v současné modelové řadě u vozů C4 a C5 X. Nejdůležitějším prvkem je dvouúrovňový světelný podpis a chromované dvojité lišty ve tvaru šípů, které pokračují přes celou šířku vozu až ke světlometům, na koncích se pak rozdělují do tvaru písmene Y. Světlomety se skládají ze dvou samostatných částí, přičemž horní úroveň obsahuje obrysová světla, směrovky a světla pro denní svícení a spodní úroveň tvoří dálková a potkávací světla a dvě světelné lišty, jedna nahoře a druhá dole. Zadní světelný podpis je také poměrně výrazný, i u něho se objevují dvě vodorovné linie jako u přední strany, které tvoří trojúhelník.


ARCHITEKTURA NAVRŽENÁ A PŘIZPŮSOBENÁ REGIONŮM

Světlá výška, která je vyšší než u klasického hatchbacku (+ 110 mm), byla navržena tak, aby se zabránilo poškození podvozku na nerovných cestách. Se svými 180 mm patří také ke špičce v tomto segmentu.

Velká pozornost byla věnována přednímu i zadnímu nájezdovému úhlu mezi vozovkou a převisy vozu a karoserie byla upravena tak, aby se v případě prudkého svahu, nerovného povrchu nebo překážky na silnici nedotýkala země. V Indii například tvoří silniční síť, která je druhá nejdelší na světě, 5,5 milionu kilometrů silnic, nicméně 40 % silnic je nezpevněných. Citroën tento faktor, o kterém informovaly místní týmy, zjevně zohlednil při konstrukci nové C3 a zapracoval na světlé výšce, nájezdových úhlech a začlenil prvky chránící karoserii. V Jižní Americe měla na konstrukci nárazníků vliv skutečnost, že jsou zde velmi vysoké chodníky.

Kapota nové C3 má záměrně větší sklon, aby byla zajištěna velmi dobrá viditelnost, což je užitečné pro zvládání hustého provozu ve velkých indických nebo jihoamerických městech. Výše umístěné sedadlo řidiče je také prvkem, který zlepšuje pohled na okolní prostředí.

Citroën se postaral o to, aby byla nová C3 ve svém segmentu cenově nejvýhodnější. Proto byl každý centimetr čtvereční optimalizován tak, aby při zpracování dílů zahrnoval co nejvíce funkcí a zároveň byla zachována nízká cena vozu. Tento robustní a spolehlivý hatchback nabízí rovněž úsporný provoz, což je na daných trzích důležité kritérium.

DESIGN PRO VĚTŠÍ PROSTORNOST A POHODLÍ NA PALUBĚ

Nová C3 byla navržena tak, aby nabízela snadný a příjemný zážitek. Cestující se musí cítit pohodlně, mít prostor pro své osobní věci a zůstat ve spojení s okolím, poslouchat svou oblíbenou hudbu, používat svůj telefon jako doma v obývacím pokoji a nepřerušovat svůj život na sociálních sítích.

Při nasednutí do nové C3 ve vás horizontální palubní deska okamžitě vyvolá dojem prostoru. Pocit pohody umocňují příjemná sedadla, četné odkládací přihrádky a potěšení z jízdy, které zajišťují maximálně příjemný a uvolněný zážitek na palubě.

 

VŮZ PROPOJENÝ S DOBOU A URČENÝ PRO UŽIVATELE CHYTRÝCH TELEFONŮ

Kapacitní dotykový displej s úhlopříčkou 10" (26 cm), který je největší v segmentu, vystupuje z palubní desky, aby byl lépe viditelný a lépe se ovládal. Je vybaven funkcí Mirror Screen, která kopíruje zobrazení aplikací telefonu řidiče a ten si je tak může zobrazit i během jízdy. Navigace zprostředkovaná pomocí aplikací a multimediální obsah jsou kompatibilní se systémy Apple CarPlayTM a Android Auto a lze je snadno ovládat buď prstem přímo na dotykové ploše displeje, nebo hlasovými příkazy. A konečně, ovládací prvky na volantu jsou navrženy tak, aby byly mimořádně pohodlné z hlediska ergonomie a bezpečnosti.

VŮZ VHODNÝ PRO VŠECHNY TYPY SILNIC

Vysoká pozice sedadla řidiče a svažující se kapota jsou klíčem k lepšímu výhledu. Délka rozvoru zaručuje vysokou stabilitu a velkou prostornost paluby.

Díky svým výkonům se nová C3 dokonale hodí pro všechny cesty, ať už krátké nebo dlouhé, pro každodenní přepravu rodiny, pro přepravu dětí do školy nebo pro cestu do práce. Odpružení je přizpůsobeno podmínkám silnic na jednotlivých trzích.

Nová C3, která bude uvedena na trh v první polovině roku 2022, rozšíří nabídku značky Citroën v Indii a posílí její postavení na jihoamerickém kontinentu, konkrétně v Brazílii a Argentině. Každý z těchto dvou trhů má svá specifika a očekávání zákazníků, kterým jsme poskytli řešení na míru. V Indii byla nedávno slavnostně otevřena supermoderní továrna v Čennaí s výrobní kapacitou 100 000 vozů ročně. Novou C3 přivítají na své půdě i další země Jižní Ameriky, včetně Chile, Kolumbie, Uruguaye, Peru a Ekvádoru.

Aby bylo možné nabídnout zákazníkům klidný moderní zážitek, bude každý region rozvíjet specifické služby v oblasti online prodeje, individualizace, propojených služeb a poprodejních služeb. Tyto služby budou brzy upřesněny.

TECHNICKÉ ÚDAJE - CITROËN C3

 AUTOCENTRUM BARTH, PARDUBICE

KONTAKTUJTE NÁS

Jaroslav Říha

Jaroslav Říha

vedoucí prodeje vozů Citroën

jaroslav.riha@autocentrum.cz