Lehké motory pro co nejlepší jízdní vlastnosti

Pro dynamickou jízdu...

Konstrukce nového modelu Kia Stonic zaručuje vynikající ovladatelnost a jízdní komfort. Užívejte si agilní řízení s pohotovými reakcemi, k němuž přispívá mimořádná tuhost skeletu karoserie, vyrobeného z vysokopevnostní oceli. Výsledkem je ryzí potěšení ve spojení s výjimečně citlivými reakcemi na každý pohyb volantu.

Připraven na vysoké otáčky

Usedněte za volant, připoutejte se a zrychlete na novou úroveň radosti z jízdy. Můžete vybírat ze tří zážehových a jednoho vznětového motoru a tří úrovní výbavy, které můžete rozšířit ještě třemi různými pakety. Stonic je tak nabízen s lehkým zážehovým motorem 1,0 litru T-GDI (Turbocharged Gasoline Direct Injection) s přímým vstřikováním paliva, výkonem 120 koní a s točivým momentem 172 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 10,3 sekundy a vykazuje spotřebu 5,0 l paliva na 100 km.

Dále můžete vybírat z dvojice zážehových motorů CVVT s vícebodovým vstřikováním paliva o objemech 1,25 litru a 1,4 litru. Motor 1,25 litru dosahuje nejvyššího výkonu 84 koní a točivého momentu 122 Nm. Jednotka 1,4 litru produkuje 100 koní s maximem točivého momentu 133 Nm. Obě pohonné jednotky CVVT se chlubí novým děleným systémem chlazení s uzavíracím ventilem chladicí kapaliny. Nejhospodárnějším motorem v rámci modelové řady Stonic je vznětový motor Kia 1,6 litru o maximálním výkonu 110 koní a točivém momentu 260 Nm. Spotřeba paliva u této pohonné jednotky činí 4,2 l/100 km. 
 
Všechny motorické varianty jsou vybaveny šestistupňovou (s výjimkou motorizace 1,25 CVVT, která je osazena pětistupňovou) manuální převodovkou. Manuální převodovky pro Stonic jsou vybaveny vylepšenou synchronizací, která snižuje tření, zvyšuje účinnost a poskytuje příjemnější zpětnou vazbu při řazení. Crossover je nabízen pouze s pohonem předních kol.