Mód GTE

V prvním modelu Passat, který je vybaven pohonem Plug-in Hybrid, se vynikajícím způsobem vzájemně doplňuje elektromotor s plynulou regulací otáček a s výkonem 85 kW (115 k) a benzinový agregát 1,4 l TSI. Díky normované spotřebě 1,7 l/100 km benzinu a 12,8 kWh/100 km elektrické energie je Passat GTE dobrým řešením jak na krátké jízdy např. v městském provozu, tak také pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Jeho emise CO2 v kombinovaném provozu jsou přitom pouhých 39 g/km. Ani radost z jízdy však nepřišla zkrátka. Přeplňovaný benzinový motor s přímým vstřikováním paliva má výkon 115 kW (156 k) a jeho maximální krouticí moment je 250 Nm. V hybridním módu je tak možné dosáhnout maximální rychlost až 220 km/h.

Potom, co stisknete tlačítko GTE, zažijete něco mimořádného - tzv. "Boost". V tomto jízdním módu má Passat GTE ještě sportovnější vlastnosti - jeho krouticí moment je 400 Nm a maximální výkon celého systému pohonu je 160 kW (218 k). Dochází přitom ke spojení síly, kterou disponuje TSI motor, a síly elektromotoru. V módu GTE je vše důsledně podřízeno dosažení maximálního výkonu. Vy to bezprostředně pocítíte na odezvě plynového pedálu a tužším nastavení řízení.