NOVÉ AUDI A8 SE BLÍŽÍ: Předprodej bude zahájen v září 2017

NOVÉ AUDI A8 SE BLÍŽÍ: Předprodej bude zahájen v září 2017

Audi opět dokazuje náskok díky technice a odhaluje novou generaci A8 hezky postupně. Světovou premiéru bude mít 11. července na první akci Audi Summit v Barceloně.

VÝHLED NA NOVÉ AUDI A8

Netrpělivě očekáváte, až světlo světa spatří nové Audi A8, budoucí vlajková loď prémiové značky? Audi začíná psát novou kapitolu své úspěšné historie. Oficiálně představí nový model A8 veřejnosti dne 11. července 2017 v 9.30 hod. na akci Audi Summit v Barceloně. 

Sledovat ŽIVĚ přímý přenos

Ještě před oficiální premiérou se objeví v červenci v kinech ve filmovém trháku "Spider-Man: Homecoming". Filmoví fanoušci tak budou první, kdo spatří novou luxusní limuzínu Audi. Diváci v kině budou rovněž svědky ukázek nových inovací, jako je jízda s vysokou mírou automatizace v dopravní koloně. Předprodej tohoto nového modelu budeme zahajovat ještě letos v září.

Seznamte se s novými technologiemi pro nový model Audi A8.

 

ZCELA AKTIVNÍ PODVOZEK - nabízí variabilitu na míru

Pro maximální komfort a dynamiku

Nové Audi A8 dokáže uspokojit mnohostranné a často i protichůdné požadavky. Díky aktivnímu podvozku poslouží zákazníkům s orientací na komfort jako limuzína s řidičem, plavně překonávající všechny nerovnosti. Vášniví řidiči však zažijí při řízení jízdní vlastnosti sportovního vozu. Tuto variabilitu umožňuje nový aktivní podvozek na základě poprvé použité hlavní elektrické sítě s napětím 48 V 

Hlavní elektrická síť s napětím 48 V poskytuje energii elektromechanickému systému odpružení

Nově koncipovaný aktivní podvozek modelu Audi A8 je zcela aktivní systém odpružení s elektromechanickým ovládáním, který individuálně přizpůsobuje odpružení a tlumení každého kola stavu vozovky. Ke každému kolu je přiřazen jeden elektromotor, který je napájen z hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Součástí systému je rovněž převodka, otočná trubka s uvnitř uloženou torzní tyčí z titanu a páka, která prostřednictvím spojovací tyče působí na odpružení točivým momentem až 1100 N.m.

Luxusní limuzína rozpoznává díky přední kameře s předstihem nerovnosti vozovky a předvídavě upravuje nastavení aktivního podvozku. Ještě dřív, než se vozidlo dostane do kontaktu s nerovností, zajistí značkou Audi vyvinutá předvídavá funkce správné nastavení ovládacích prvků a aktivně připraví podvozek na novou jízdní situaci. Systém tak reaguje přesně ve správný okamžik a téměř kompletně pohltí rázy, způsobené přejezdem nerovnosti. Tento komplexní proces trvá jen několik milisekund. Kamera poskytuje informace o stavu vozovky osmnáctkrát za sekundu. Řídicí jednotka podvozku EFP (Elektronische Fahrwerkplattform) zpracovává informace o vozovce a precizně ovládá veškeré komponenty podvozku téměř v reálném čase. Inovativní koncept podvozku zaručuje zcela nový zážitek z jízdy ve spolupráci se vzduchovým odpružením, které bylo pro nový model A8 zdokonaleno. Navzdory vysoké úrovni komfortu se nová luxusní limuzína vyznačuje mimořádnou jízdní stabilitou i při dynamické jízdě. Aktivní podvozek cíleně potlačuje na minimum naklánění karoserie jak při průjezdu zatáčkou, tak i při brzdění nebo zrychlování. Zákazník díky tomu může prožívat podmanivou jízdu s mimořádnou ovladatelností a jízdní dynamikou, nebo na sedadle vpravo vzadu v klidu pracovat.

Dynamické řízení všech kol řeší konflikt cílů mezi agilitou a stabilitou

Nová kombinace dynamického řízení a řízení zadních kol řeší jako dynamické řízení všech kol konflikt cílů mezi agilitou a stabilitou. Reakce vozidla na natočení volantu jsou sportovně bezprostřední při současném zachování vysoké úrovně jízdní stability. Citlivost řízení lze nastavit v širokém rozsahu od komfortního nastavení až po intenzivní zpětnou vazbu. Audi A8 má menší průměr otáčení než model A4.

Světová novinka: zvýšení karoserie při bočním nárazu vylepšuje pasivní bezpečnost

Ve spojení s bezpečnostním systémem Audi pre sense 360° přináší aktivní podvozek nového modelu Audi A8 enormní zlepšení pasivní bezpečnosti. Systém používá senzory, které jsou síťově propojené s centrální řídicí jednotkou asistenčních systémů zFAS (zentrales Fahrerassistenzsteuergerät), k rozpoznávání rizika kolize s překážkami v okolí vozidla. Při hrozícím bočním nárazu rychlostí více než 25 km/h zdvihnou akční členy podvozku karoserii na ohrožené straně během půl sekundy až o 80 milimetrů. Díky tomu působí největší část nárazových sil na nejvíce odolné části luxusní limuzíny, jako jsou boční prahy a struktura podlahy. Zatížení cestujících se tím sníží až o 50 procent v porovnání s bočním nárazem bez zvýšení karoserie.

VYŠŠÍM NAPĚTÍM K NIŽŠÍ SPOTŘEBĚ PALIVA

Luxusní limuzína poprvé s elektrifikovaným pohonem v sériové výbavě

Nové Audi A8 urychluje proces elektrifikace v širokém měřítku. Nová generace vlajkové lodi bude mít elektrifikovaný pohon poprvé v sériové výbavě. Motory budou totiž vybaveny částečně hybridním systémem (tzv. mild hybrid). Pro zákazníky to znamená vynikající kultivovanost běhu a ještě vyšší výkony při současně nižší spotřebě paliva. Základem je elektrická síť s napětím 48 V, která v novém modelu Audi A8 nalezne, poprvé v sériové výrobě, uplatnění jako hlavní elektrická síť.

Otvírá nové možnosti

Částečně hybridní pohon se skládá ze dvou hlavních komponentů: generátoru, který zároveň zastává funkci startéru, a lithium-iontových akumulátorů. Kapalinou chlazený generátor BAS (Belt Alternator Starter) pracuje s napětím 48 V, je poháněn řemenem a doplňuje konvenční pastorkový startér, který se v novém modelu Audi A8 používá už pouze ke spuštění studeného motoru. Sada lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 10 A.h a napětím 48 V je uložena v zavazadlovém prostoru a slouží částečně hybridnímu systému MHEV (Mild-Hybrid Electric Vehicle) jako zásobník energie.

Přínosy generátoru/startéru BAS jsou pro řidiče nejvíce patrné v situacích, v nichž se vůz například přibližuje k červenému semaforu, nebo přijíždí ke kruhovému objezdu. Pokud změní semafor během zpomalování barvu na zelenou, nebo se řidič může zařadit do vzniklé mezery na kruhovém objezdu a uvolní pedál brzdy, dojde k okamžitému spuštění spalovacího motoru. Automobil bez prodlevy zrychlí. To je možné pouze díky generátoru s funkcí startéru, který je trvale spojený se spalovacím motorem prostřednictvím řemene. 

Nové poháněcí ústrojí výjimečným způsobem kombinuje hospodárnost s komfortem. Čtvrtá generace A8 umožňuje nehlučnou setrvačnou jízdu v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h. Automobil se může tímto způsobem, s kompletně vypnutým motorem a bez emisí, pohybovat po dobu až 40 sekund. Jakmile řidič opět sešlápne pedál plynu, zajistí BAS rychlé a velmi komfortní opětovné spuštění motoru. Funkce start-stop přichází navíc ke slovu již při 22 km/h. 

Komfortní funkce start-stop v novém modelu Audi A8 se od dosavadních systémů výrazně odlišuje. Luxusní limuzína s vysokým stupněm síťového propojení dokáže rozlišovat mezi různými dopravními situacemi. Jakmile se jízdní pruh před vozidlem uvolní, BAS komfortně a rychle spustí spalovací motor a Audi A8 se může rychle rozjet. Po dlouhém stání a při požadavku intenzivního chlazení interiéru dojde k mimořádně komfortnímu spuštění motoru. Novinkou je předvídavé komfortní spuštění motoru. Jakmile se vozidlo před vozem Audi A8 rozjede, dojde ke spuštění motoru už v okamžiku, kdy je ještě sešlápnutý pedál brzdy. V tomto případě dojde řídicí jednotka k závěru, že řidič bude spontánně následovat dopravní kolonu.

Nové Audi A8 disponuje velmi rozvinutým systémem řízení poháněcího ústrojí, které umožňuje dosažení vysoké úrovně hospodárnosti. Systém zpracovává jak údaje o průběhu trasy, tak i informace ze síťově propojené soustavy senzorů, k níž patří také přední kamera. Systém řízení poháněcího ústrojí se na základě toho rozhoduje, zda A8 pojede setrvačností, nebo přejde do režimu rekuperace kinetické energie. K zpětnému získávání energie dochází nejen při brzdění či brzdění motorem, ale i při setrvačné jízdě v situacích, kdy by se Audi A8 dostalo příliš blízko k vpředu jedoucímu vozidlu. Všechna tato opatření se projevují nejen zvýšenou úrovní komfortu, ale také úsporami při doplňování paliva. Částečně hybridní pohon modelu A8 totiž snižuje spotřebu paliva v reálném provozu až o 0,7 litru na 100 kilometrů.

 

PROSTOROVÝ RÁM S JEDINEČNOU KOMBINACÍ MATERIÁLŮ

Luxusní limuzína potvrzuje pověst inovátora v oblasti lehké konstrukce

Luxusní limuzína tak znovu dokazuje svou roli průkopníka inovací v lehké konstrukci automobilů. Nízká hmotnost a vysoká tuhost tvoří základy pro ještě lepší jízdní výkony, vyšší hospodárnost i maximální bezpečnost. Odborníci značky Audi na lehkou konstrukci se již dávno nezaměřují pouze na jeden materiál. Kombinací hliníku, oceli, hořčíku a kompozitů, vyztužených uhlíkovými vlákny, v konstrukci prostorového rámu Audi Space Frame pro novou generaci modelu Audi A8 posouvají koncept vícemateriálové konstrukce na novou úroveň – v souladu s mottem „správný materiál na správném místě ve správném množství“.

Přínosy pro zákazníky a životní prostředí

Nejen prostorový rám Audi Space Frame nadcházející generace modelu A8 má zcela novou podobu. Také výrobní haly závodu Neckarsulm byly pro budoucí vlajkovou loď nově vybaveny. Jen pro výstavbu nové karosárny o výšce 41 metrů bylo zapotřebí 14 400 tun oceli, což je dvojnásobné množství materiálu, z něhož je postavena Eiffelova věž v Paříži. Velmi komplexní a zároveň energeticky hospodárná výroba používá 14 různých metod spojování dílů, mezi něž patří i speciální metoda spojování dvou různých materiálů lemováním v prostoru předních a zadních dveří. Tato čistě mechanická, „studená“ technologie spojuje hliníkový rám boční stěny s ocelovými plechy nejvyššího stupně pevnosti, tvářenými za tepla včetně tvrzení, v oblastech střešních sloupků B, rámu střechy a prahů. Inženýrům se tak podařilo zvětšit otvory pro boční dveře až o 36 milimetrů v porovnání s předchůdcem. Díky tomu je nastupování a vystupování ještě komfortnější a zároveň se zvětšilo zorné pole řidiče v oblasti střešních sloupků A, která hraje pro bezpečnost zásadní roli.

Know-how vychází z více než jednoho milionu sériových vozů s Audi Space Frame

Audi má výsadní postavení mezi prémiovými výrobci v oblasti metod spojování materiálů „za tepla“ díky vývoji dálkového laserového svařování hliníku. Přesná poloha laserového paprsku ve vztahu k okrajům svařovaných materiálů výrazně snižuje riziko vzniku trhlin v důsledku působení tepla během výrobního procesu. Nová metoda umožňuje precizní kontrolu hloubky proniknutí laseru prostřednictvím přívodu tepla. Díky tomu může řízení procesu okamžitě zjistit šířku spáry mezi spojovanými díly a efektivně ji uzavřít použitím regulačních opatření. Vysoká rychlost posuvu a nízká spotřeba energie laserového paprsku snižuje emise CO2 tohoto výrobního kroku přibližně o čtvrtinu. 

Nová metoda navíc snižuje pravidelné provozní náklady v sériové výrobě o 95 procent, protože není nutné nákladné řízení procesu v porovnání s konvenčním laserovým svařováním. Dálkové laserové svařování je dokonalým symbolem vyspělosti celé výroby nového modelu Audi A8.

První generace luxusní limuzíny s hliníkovou samonosnou karoserií přišla jako první s konstrukcí prostorového rámu Audi Space Frame (ASF) v roce 1994. Společnost Audi od té doby vyrobila více než jeden milion sériových automobilů na základě tohoto konstrukčního principu a důsledně neustále rozšiřuje své know-how v oblasti zpracování a používání materiálů i metod jejich spojování.

Audi A8 (nadcházející generace): Prodej tohoto vozidla nebyl dosud zahájen. Není homologováno k provozu na veřejných komunikacích, a nepodléhá proto směrnici 1999/94/ES.

Zdroj: Tisková zpráva www.audi-mediacenter.com