Citroën činí další krok k usnadnění přístupu k elektromobilitě a u modelu C5 Aircross představuje novou technologii Hybrid 48V.
Citroën představuje u modelu C5 Aircross zcela nové pohonné ústrojí: Hybrid 136. Vychází z kompaktní a lehké technologie Hybrid 48V a skládá se ze 48V baterie, která se dobíjí během určitých fází jízdy, benzinového motoru PureTech o výkonu 136 k, který byl navržen tak, aby se tomuto novému hybridnímu systému přizpůsobil, a je spojen s novou převodovkou ë-DCS6, jejíž součástí je elektromotor o výkonu 21 kW.
Tato jednoduchá hybridní technologie s plynulým provozem se dokonale hodí k všestrannosti modelu C5 Aircross. Verze C5 Aircross Hybrid 136 s emisemi pouhých 129 g CO2/km podle kombinovaného cyklu WLTP vypouští o 15 % méně CO2 než ekvivalentní neelektrifikovaná benzinová verze. Cenově se blíží naftové verzi s obdobným motorem a vypouští o téměř 12 % méně CO2 než tato verze. K tomu přidává všechny výhody elektrického pohonu, od většího potěšení z jízdy až po možnost pohybu v nízkoemisních zónách. Hybrid 136 je proto mimořádně atraktivní nabídkou pro SUV C5 Aircross, které se na svém trhu prosadilo díky svému jedinečnému designu a celkovému vzhledu a je známé svým komfortem a modularitou na palubě.
Hybrid 136 doplňuje elektrifikovanou řadu C5 Aircross, kterou tvoří plug-in hybrid 180 a plug-in hybrid 225, které již tvoří 40 % prodejů modelu C5 Aircross. Globálněji lze říct, že posiluje a urychluje strategii elektrifikace značky Citroën, která zahrnuje 10 modelů, od hybridu přes plug-in hybrid po 100% elektrickou verzi, od modelu Ami po C5 X, od osobních po lehké užitkové vozy, přičemž cílem každého z nich je nabídnout řešení šité na míru potřebám zákazníků a zároveň jim pomoci udržet rozpočet pod kontrolou.
Díky této 48V hybridní technologii je optimalizována doba jízdy v případě využití smíšeného nebo 100% bezemisního elektrického pohonu, což přináší větší jízdní komfort, nižší spotřebu paliva a méně emisí CO2.
Tato lehká a kompaktní hybridní technologie využívá:
S tímto novým hybridním pohonným ústrojím nabízí Citroën novou elektrifikovanou alternativu, která poskytuje komfort čistě elektrické jízdy, úsporu paliva a snížení emisí CO2 při udržení nákladů pod kontrolou.
C5 Aircross Hybrid 136 může jezdit v elektrickém režimu ve městě, mimo město bez výrazného akcelerování nebo při manévrování. Ve městě může tato hybridní verze absolvovat až 50 % jízd ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi a bez vibrací. Díky výhodám čistě elektrického pohonu se zvyšuje pohoda na palubě při každodenních cestách ve městě nebo mimo něj.
Hybridní technologie 48 V optimalizuje výkon a spotřebu paliva modelu C5 Aircross, průměrná úspora paliva činí 1 l/100 km (tj. 15 %) ve srovnání s benzínovým motorem PureTech 130 EAT8. Tento motor je také vysoce účinný při jízdě v městských podmínkách, kdy přináší průměrnou úsporu paliva téměř 30 %.
Má také pozitivní vliv na emise CO2, které dokáže snížit až o 15 % (tj. 20 g) ve srovnání s benzínovým motorem PureTech 130 S&S EAT8. S emisemi 129 g CO2/km (v kombinovaném cyklu WLTP a v závislosti na dané verzi) nabízí C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 možnost volně a zajíždět i do mnoha oblastí s dopravními bezemisními omezeními.
Hybridní pohon této nové verze modelu C5 Aircross je mimořádně komfortní, protože jeho dva motory – elektrický a spalovací – pracují společně nebo odděleně, automaticky, plynule a bez zásahu řidiče. Při prudké akceleraci dodává elektromotor dalších 9 kW (přibližně 12 k), což zajišťuje, že díky dynamickému zrychlování je jízda s vozem vždy pohodlná.
Vzhledem k tomu, že se baterie při zpomalování automaticky dobíjí, je každodenní používání tohoto nového pohonného ústrojí pohodlnější a osloví zákazníky, kteří chtějí jezdit na elektřinu, aniž by se museli starat o dobíjení.
Citroën v této verzi C5 Aircross Hybrid nabízí řešení elektromobility, které kombinuje jednoduchost, energetickou účinnost a jedinečný komfort za cenu srovnatelnou s dieselovou verzí, ale s nižšími emisemi CO2.
C5 Aircross Hybride 136 ë-DCS6 si zachovává všechny prvky zajišťující komfort na palubě, jež jsou charakteristické pro C5 Aircross (odpružení a sedadla Citroën Advanced Comfort®, prostornost a modularitu), stejné možnosti přizpůsobení a stejné úrovně výbavy (Feel, Feel Pack, Shine a Shine Pack).
Pro snadné používání této hybridní verze byl modernizován digitální přístrojový panel. Řidič má díky němu všechny potřebné informace o hybridní jízdě přímo před očima, aniž by musel odvracet zrak:
Zdroj: Tisková zpráva C Automobil Import, s. r. o.