DVA PEUGEOTY 208 RALLY 4 ODSTARTUJÍ PREMIÉROVĚ V PŘÍBRAMI

DVA PEUGEOTY 208 RALLY 4 ODSTARTUJÍ PREMIÉROVĚ V PŘÍBRAMI

DVA PEUGEOTY 208 RALLY 4 ODSTARTUJÍ PREMIÉROVĚ V PŘÍBRAMI

Pokračování LUQUI MOLY Rallysprint série proběhne tuto sobotu 40. ročníkem BOHEMIA DRIVE Rally Příbram. A právě na této soutěži se odehraje česká závodní premiéra dvou zbrusu nových speciálů z dílen divize Peugeot Sport. Novou „dvěstěosmičku“ specifikace Rally 4 mohli fanoušci krátce vidět na shakedownu Rally Bohemia, teď se ale oba vozy poprvé poměří jak mezi sebou, tak i s konkurencí jiných značek.

Prvních sedmdesát ostrých kilometrů v okolí Příbrami a Sedlčan absolvuje s novou silnou dvoukolkou od Peugeotu René Dohnal a tým Minařík Racing. Jejich nový speciál nese výrobní číslo 003 a je tedy úplně prvním vyrobeným klientským vozem. „Po prvním testu musím říci, že nová dvěstěosmička jede opravdu rychle. Náš nový speciál jsme stihli doladit teprve před pár dny, ale funguje skvěle. Testovali jsme na Všemině, která je, jak všichni správní fandové rally vědí, velmi rychlá a uskákaná. Pro mě je teď všechno nové, největším rozdílem je pochopitelně charakteristika turbo motoru. Má obrovský zátah odspodu, musím citlivě dávkovat plyn, a to hlavně na výjezdech z pomalých zatáček, abych zbytečně neničil pneumatiky. Ale těch nových věcí a poznatků je daleko více a nejde se zaměřit pouze na jeden aspekt. Příbram proto bereme jako další test, tentokrát však v ostrém tempu. Teprve potom budeme stoprocentně vědět, jak pokračovat dál,“ těší se na svoji premiéru s vozem Peugeot 208 Rally4 úřadující mistr dvoukolek, René Dohnal.

S identickým vozem, ovšem ze stáje Brynda Racing pojede v Příbrami Robert Hordossy. Také tento jezdec najel novou dvěstěosmičkou pouze pár desítek kilometrů a start na Bohemia Drive Rally Příbram bere jako další seznamování s novou technikou. „Vzhledem ke všem opatřením a restrikcím jsem se letos obecně moc nesvezl, natož pak s novým Peugeotem. Měli jsme sice jednodenní test v Bělé, ale pršelo, takže jsme nemohli naplno vyzkoušet potenciál vozu. Co se týče jezdeckého stylu, je to úplně jiný přístup, než na jaký jsem zvyklý z atmosférického vozu R2. Turbo tahá už od nízkých otáček, jednička není skoro potřeba. To bude mít velký vliv hlavně při výjezdech z retardérů a ostrých zatáček. Nicméně auto je velmi dobré. Až se naučíme využívat jeho potenciál, bude to velmi rychlé nářadí. K tomu potřebujeme najíždět kilometry, poznávat auto a vychytat ideální nastavení. První ostré kilometry nás čekají v Příbrami, pak budeme chytřejší,“  říká Robert Hordossy.

Startem dvou speciálů Peugeot 208 Rally 4 se Česká republika stává jednou z prvních evropských destinací, kde se nástupce velmi úspěšného vozu Peugeot 208 R2 představí.