Nová ŠKODA Yeti přijíždí hned ve dvou nových verzích

Dvě nové tváře oblíbeného SUV Škoda Yeti - elegantní pro město i jako off-road do terénu.

Kompaktní SUV nyní přichází ve dvou nových verzích - stylová a elegantní ŠKODA Yeti pro město a robustní provedení, zaměřené na dobrodružství v terénu. Obě varianty zaujmou novou přední i zadní částí, novými koly z lehkých slitin, svěžím interiérem, novými "Simply Clever" nápady, maximální funkčností a rozšířenými motorizacemi.

Design - dvě samostatné designové linie

 
Kompaktní SUV značky ŠKODA bude nyní nabízeno buď v elegantním provedení do města, nebo robustnější variantě pro výlety mimo silnice. Na první pohled se liší provedením předního a zadního nárazníku, rozdílné je i zpracování bočních lišt a prahů. Městský Yeti je má lakovány v barvě karoserie, u outdoorové varianty jsou z černého plastu.
 
Nová přední část má u obou verzí důraznější horizontální akcent a zaujme především výraznou maskou chladiče a přepracovanými světlomety. Ty jsou nyní na přání k dispozici jako bi-xenony s integrovanými LED světly pro denní svícení. Přední mlhovky dostaly v souladu s novým designovým jazykem značky ŠKODA hranatý tvar a jsou umístěny níže v předním nárazníku. 
 
Nová zadní část je jasně členěná. Páté dveře získaly dva kubistické trojúhelníkové prvky a nové logo značky ŠKODA – přesně v duchu aktuálního designového jazyka značky. Výrazné zadní sdružené svítilny mohou do tmy svítit písmenem „C“ tvořeným LED prvky.
 
Nabídka litých kol byla rozšířena o čtyři nová atraktivní provedení a paletu barev oživily rovněž čtyři nové kovové tóny Moon White, Jungle Green, Metal Grey a Magnetic Brown (výhradně pro exkluzivní výbavu Laurin&Klement).
 
Sportovní vzhled interiéru dotváří také nové 3ramenné volanty v celkem sedmi variantách, nové látky a vzory pro potahy sedadel a nové ozdobné proužky na palubní desku. 

Technologie


Nová perspektiva: Yeti je prvním vozem ŠKODA, který může být na přání vybaven parkovací kamerou. Dalším prvkem je automatický parkovací asistent, který řidiči usnadňuje parkování v řadě stojících vozidel a výjezd či vjezd do stísněných prostorů.

A v modelu ŠKODA Yeti má premiéru i systém bezklíčového zapalování a zamykání či odemykání  vozu KESSY.

Simply Clever


Jedinečnou variabilitu interiéru v modelu Yeti nabízí rovněž systém VarioFlex. Umožňuje snadno sklopit nebo vyjmout jednotlivě každé ze tří zadních sedadel.

Při vyjmutí prostředního sedadla lze navíc obě krajní sedadla posunout do středu a změnit tak vůz z pětimístného na čtyřmístný, s větším prostorem pro cestující na zadních sedadlech.

...a další chytrá řešení:

• oboustranný koberec do zavazadlového prostoru
• vyjímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru
• držák výstražné vesty pod sedadlem řidiče
• koš na odpadky v bočních dveřích
• sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu
• skládací stolky na opěradlech předních sedadel ...
• variabilní úložné prostory a praktické držáky lahví
• upevňovací body a sklopné háčky v zavazadlovém prostoru

Motory a převodovky

Omlazená ŠKODA Yeti nabízí výběr ze čtyř naftových a tří zážehových motorů, všechny přeplňované turbodmychadlem, s přímým vstřikováním paliva a výkony od 77 kW (benzinový motor 1.2 TSI), až do 125 kW (dieselový agregát 2.0 TDI). V závislosti na motorizaci je k dispozici buď pohon předních kolnebo pohon všech kol realizovaný prostřednictvím páté generace mezinápravové spojky Haldex. Jako automatické převodovky využívá Yeti výhradně moderní dvouspojková ústrojí DSG s šesti, resp. sedmi stupni.

Verze GreenLine s motorem 1,6 TDI/77 kW, pohonem předních kol a manuální převodovkou má emise CO2 jen 119 g/km. To odpovídá spotřebě 4,6 litru nafty na 100 km. Dále jsou v nabídce další tři motorizace v provedení Green tec1,4 TSI/90 kW, 2,0 TDI/103 kW s manuální šestistupňovou převodovkou a 1,6 TDI/77 kW se sedmistupňovým DSG, obsahující systém Start-Stop, rekuperaci brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem.

Bezpečnost na vysoké úrovni

Bezpečnost hraje u modelu ŠKODA Yeti zásadní roli. Za ochranu posádky získalo kompaktní SUV při svém uvedení na trh v roce 2009 maximální možné hodnocení v testech Euro NCAP v podobě pěti hvězdiček.

Aktivní bezpečnost:

• ESC a ABS s brzdovým asistentem
• elektronické asistenty pro rozjezd do kopce a sjíždění svahů
• kontrola tlaku v pneumatikách
• na přání mlhovky s corner funkcí

Pasivní bezpečnost:

• až devět airbagů
• Isofix úchyty pro bezpečné ukotvení dětských sedaček
• tříbodové bezpečnostní pásy s výškovým nastavením vpředu
• výškově nastavitelné opěrky hlavy na všech sedadlech