I to nejmenší auto může být větší, než si myslíte. Mrkněte na Volkswagen Space up.
Postupné představování "Nové malé rodiny - New Small Family" značky Volkswagen nabírá na obrátkách. Pouhých šest týdnů od premiéry konceptu up! - dvoudveřového městského modelu - představuje největší evropský výrobce automobilů na autosalonu v Tokiu druhou verzi - studii space up!. "Světová premiéra studie up! na IAA ve Frankfurtu posloužila jako úvodní test k ověření toho, jak bude "Nová malá rodina" v Evropě přijata. A výsledek tohoto testu byl více než příznivý," říká Dr. Ulrich Hackenberg, ředitel technického vývoje automobilky a pokračuje: "Nyní přichází space up! jako druhý člen rodiny. Tento malý kombík předvádí, jak důsledně dokážeme využít každý milimetr prostoru a jak působivý design vytváříme."
Walter de Silva, šéfdesignér koncernu Volkswagen, oceňuje kolegy, kteří se podíleli na vývoji: "Ve formální designérské terminologii je zcela zřejmé, že space up! je vzrušující a zároveň využívá maximum prostoru poskytovaného nejmenší platformou. Naše "Nová malá rodina" znovu přináší na silnice úsměv a výjimečně neodolatelné charisma, které spojuje koncepty up! a space up!. Na první pohled je také zřejmé, že navzdory vší emocionalitě vtělené do tohoto konceptu jsme se vystříhali jakýchkoliv zbytečných triků. Díky tomu vznikl velice přímočarý a sebejistý design."
Koncepce Space up! je malým prostorovým zázrakem. Na půdorysu o délce 3,68 metru a šířce 1,63 metru nabízí prostor mnohem většího vozu. Vynikající prostorová koncepce studie space up! vychází ve značné míře z umístění jejího pohonu: k prostředí ohleduplné zážehové, vznětové a elektrické agregáty budoucí rodiny up! budou vždy umístěny v zádi - stejně jako to v minulosti bylo u Brouka a u minibusu Bulli.
Krátké srovnání: space up! je přesně o 23 centimetrů delší než up!, předvedený na IAA ve Frankfurtu; v souladu s tím je delší také jeho rozvor (2,56 metru). Se svou výškou 1,54 m narostl tento kombík také o čtyři centimetry vzhůru.
Narozdíl od dvoudveřového konceptu up! má space up! čtyři dveře - ve skutečnosti jich je ale šest. To proto, že v návrhu tohoto kombíku není použita klasická záď, ale místo ní dvoukřídlé zadní dveře. Za těmito dveřmi se skrývá zavazadlový prostor o objemu 220 až 1005 litrů, čtyři sedadla s multivariabilním uspořádáním a kokpit se zcela mimořádnou koncepcí. Řada funkcí se ovládá prostřednictvím dotykové obrazovky s trojrozměrnou grafikou a bezdotykovými spínači.
Design exteriéru
Volkswagen uvádí space up! jako druhou modelovou variantu "Nové malé rodiny". Koncepční studii up! prezentovanou na IAA v Německu a studii space up! nyní předváděnou v Japonsku spojuje společná filosofie designu. Oba vozy charakterizuje jednoduchá, jasná řeč forem. Designéři se záměrně vyhnuli všem přebytečným trikům. Stejně jako up! i koncept space up! charakterizuje zcela nová harmonie mezi technickým řešením na jedné straně a emotivní koncepcí na straně druhé.
Design interiéru
Studie space up! je plnohodnotným čtyřsedadlovým vozem. Lavicové sedadlo v zádi je vybaveno dvěma integrovanými dětskými sedačkami. Aby se sedadla změnila z verze pro dospělé na dětské sedačky, stačí jednoduše vyklopit sedací polštáře a na obou stranách rozložit opěrky pro ramena. V produkční verzi tohoto vozu však budou moci pohodlně cestovat nejen děti. Zásluhu na tom mají sedací polštáře všech čtyř sedadel, tedy sedadla řidiče, předního spolucestujícího a zadních cestujících, které jsou vyrobeny ze vzdušné pěny airflow, jež se automaticky přizpůsobuje individuální anatomii. Navíc je sedací plocha příjemně vysoká, díky čemuž je sezení velmi pohodlné. S výjimkou sedadla řidiče se všechna sedadla dají skládat a vyjímat. Pokud jsou sedadla "pouze" složena, vznikne nákladový prostor s rovným dnem o objemu až 1005 litrů. I při obsazení čtyřmi osobami má zavazadlový prostor do výše oken stále objem 220 litrů. Protože nízký motor studie space up! je umístěn vzadu, mohou být ve voze s pomocí průchodu do předního zavazadlového prostoru uloženy předměty o délce až 2,8 metru.
Pro více informací kontaktujte naše prodejce.