Značka CUPRA zvýšila prodeje v roce 2022  o 93 %, a zásadním způsobem přispěla k finančnímu vzestupu

Značka CUPRA zvýšila prodeje v roce 2022 o 93 %, a zásadním způsobem přispěla k finančnímu vzestupu

Značka CUPRA byla nezastavitelným impulzem i v roce 2022, kdy dodala rekordních 152 900 vozů, což je o 92,7 % více než v předchozím roce (79 300 vozů). Tento prodejní výsledek zásadně přispěl k finančnímu vzestupu společnosti v průběhu roku, v němž přetrvávala situace s nedostatkem polovodičů a dalších významných dílů. Celkově společnost SEAT S.A. uzavřela rok 2022 s 385 600 dodanými vozidly. Pokles o 18,1 % oproti roku 2021 (470 500 vozů) je důsledkem výše uvedených problémů se zásobováním.

  • CUPRA stanovila s více než 150 000 dodanými vozidly historický rekord
  • Nekonvenční vyzývatel je nejrychleji rostoucí automobilovou značkou v Evropě
  • Celkový počet vozů dodaných společností SEAT S.A. klesl o 18,1 % na 385 600 kvůli nedostatečnému zásobování

„Rok 2022 byl nepředvídatelný, ale my jsme z dané situace vytěžili bezpochyby maximum,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva značek SEAT a CUPRA. „CUPRA i nadále překonávala očekávání a upevnila své postavení nejrychleji rostoucí automobilové značky v Evropě. Naše pozoruhodné počty dodaných vozů potvrzují, že poptávka po této značce a jejích elektrifikovaných vozidlech nevykazuje žádné náznaky zpomalení.“ 

Přetrvávající nedostatek polovodičů a dílů měl nevyhnutelně vliv na počet dodaných vozidel SEAT. 

Největším trhem společnosti SEAT S.A. bylo i nadále Německo, kde bylo prodáno 105 300 vozidel, což je o 1,2 % více než v roce 2021 (104 100 vozů). Španělsko si s 62 900 prodanými vozy – o 23,1 % méně než v předchozím roce (81 800 vozů) – udrželo své postavení druhého největšího trhu společnosti. Za ním následovala Velká Británie, kde se prodalo 36 600 vozů, o 27,9 % méně než v roce 2021 (50 700 vozů). Itálie předstihla Francii, a stala se čtvrtým největším trhem společnosti. Prodeje v Itálii dosáhly 25 300 vozů, o 8,6 % méně než v roce 2021 (27 600 vozů), zatímco počet dodaných vozidel ve Francii klesl o 31,1 % z 31 200 na 21 500. Z dalších zemí mimo Top 5 je pozoruhodné Portugalsko, kde prodeje vzrostly o 7,6 % na 7800 vozů.

Rok 2022: CUPRA a SEAT v číslech

Značka CUPRA dosáhla v roce 2022 nového rekordu díky bestselleru CUPRA Formentor. Prvního samostatného modelu značky bylo prodáno 97 600 vozů. Formentor měl tak podíl na prodejích značky 63,8 % a na celkových prodejích společnosti SEAT S.A. se podílel více než čtvrtinou. Druhý nejoblíbenější model CUPRA, elektromobil CUPRA Born, zaznamenal ve svém prvním kompletním roce na trhu 31 400 dodaných vozů. Značka CUPRA prodala od svého vzniku v roce 2018 téměř 300 000 vozidel.

 Klíčovými evropskými trhy pro značku CUPRA byly Německo (58 400 vozů; o 89,9 % více než v roce 2021), Velká Británie (14 400 vozů; +87,4 %), Španělsko (13 600 vozů; +23,9 %), Itálie (11 300 vozů; +83,9 %), Francie (7600 vozů; +86,5 %), Rakousko (5400 vozů; +157,6 %) a Švýcarsko (5000 vozů; +38,3 %). 

Značce CUPRA se skvěle daří také v České republice. 

„Naši prodejci předali zákazníkům rekordních 2313 vozů značky CUPRA! Díky dosaženému výsledku se CUPRA zařadila ve statistikách SDA mezi nejrychleji rostoucí značky na českém trhu. Meziroční nárůst přesahující 350 % hovoří za vše,“ rekapituloval loňský rok Aleš Novák, ředitel značek CUPRA a SEAT pro Českou republiku.  

Na globálních trzích dosáhla značka, která je nekonvenčním vyzývatelem, obrovských nárůstů v Mexiku (4300 vozů; +120,0 %), Turecku (2800 vozů; +879,6 %) a Izraeli (2700 vozů; +138,8 %). 

V roce 2022 pokračovala značka CUPRA ve své ambiciózní globální expanzi vstupem na australský trh a novými showroomy City Garage v Lisabonu, Rotterdamu a Sydney. V roce 2023 plánuje značka rozšíření své globální sítě otevřením nových showroomů v Berlíně, Madridu a Paříži.

V roce 2022 bylo zákazníkům předáno 232 700 vozů SEAT, což bylo o 40,5 % méně než v roce 2021. SEAT Arona si zachoval svou pozici nejprodávanějšího modelu značky (71 000 vozů; -33,5 % v porovnání s rokem 2021). Na dalších místech následují modely SEAT Ibiza (51 300 vozů; -46,4 %) a SEAT Leon (41 500 vozů; -47,3 %). Největšími trhy pro značku SEAT byly Španělsko (49 200 vozů; -30,4 %), Německo (46 900 vozů; -36,0 %), Velká Británie (22 200 vozů; -48,4 %), Itálie (13 900 vozů; -35,2 %) a Francie (13 900 vozů; -48,8 %). Značka dosáhla v roce 2022 významného milníku, když prodala své milionté SUV.

„Poptávka po automobilech SEAT a CUPRA zůstává velmi vysoká. U obou značek evidujeme rekordní počty objednávek. Naší sílou je atraktivita našich značek a široká nabídka pro zákazníky od maximálně hospodárných tradičních spalovacích motorů až po 100% elektromobily,“ řekl Kai Vogler, člen představenstva společnosti SEAT S.A. odpovědný za prodej a marketing. 

Celková výroba společnosti, včetně produkce modelu Audi A1, zůstala na podobné úrovni jako v roce 2021. Loni bylo vyrobeno 478 954 vozů, což představuje meziroční pokles o 1,1 % (484 046 vozů v roce 2021). Výroba závodu Martorell se snížila o 4,8 % na 366 764 vozů v důsledku problémů se zásobováním. 

Rok 2023: Realizace snů

2023 bude pro společnost rokem milníků. Sen značky CUPRA se stane realitou oficiálním představením sériově vyráběné verze modelu CUPRA Tavascan, prvního sportovního SUV značky s výhradně elektrickým pohonem. CUPRA také rozšíří svou nabídku v současné produktové řadě o nové verze a nové motory.

SEAT S.A. letos také oslaví 30. výročí svého výrobního závodu Martorell, a tato událost odstartuje elektrifikaci společnosti.

Wayne Griffiths na adresu situace v zásobování v roce 2023 dodal: „Jedna věc je jistá: jisté není nic. Ale tím, že je pro nás hlavní prioritou růst značky CUPRA a elektrifikace společnosti SEAT S.A., jsme se rozhodli čelit všem budoucím výzvám a přetvářet je v příležitosti.“

 Zdroj: Tisková zpráva Porsche Česká republika s.r.o.