Nová Kia Ceed vstupuje na český trh: přelomový model znovu posouvá hranice segmentu C

Nová Kia Ceed vstupuje na český trh: přelomový model znovu posouvá hranice segmentu C

Nejzábavnější Ceed v historii, ohromující přesnost řízení vycházející ze zkušeností s vývojem fastbacku Stinger

  • Třetí generace nejúspěšnějšího modelu automobilky KIA na českém trhu již v prodeji
  • Celkem 42 tisíc vozů prodaných v ČR během necelých 12 let
  • Řada špičkových technologií už v základní výbavě, v době uvedení vůbec nejvyspělejší model segmentu C
  • Zvýšení zavazadlového prostoru na 395 litrů u verze hatchback a 625 litrů u verze Sportswagon – tedy dokonce více než většina kombi střední třídy
  • Zadní LED světla denního svícení pro lepší viditelnost a vyšší bezpečnost
  • Nabídka motorizací zahrnuje benzínový motor 1,4 litru T-GDi o výkonu 140 k a nový naftový motor ‚U3‘ 1,6 litru s nízkou spotřebou paliva
  • V nabídce tři úrovně výbav Comfort, COOL a Exclusive
  • Vysoce nadstandardní základní výbava k dispozici od 379 980 korun ve verzi hatchback a od 404 980 korun ve verzi Sportswagon (s motorem 1,4 CVVT 100 k)

Společnost KIA MOTORS CZECH dnes oficiálně zahájila prodej třetí generace svého přelomového modelu Ceed, a to v karosářské verzi hatchback a Sportswagon (kombi). Od první skici, přes kompletní vývoj až po samotnou výrobu je Kia Ceed ryze evropským modelem navrženým tak, aby plně uspokojil potřeby náročných evropských zákazníků. Téměř před 12 lety odstartovala Kia Ceed razantní změnu ve vnímání značky KIA v Evropě a v České republice - nyní její třetí generace přichází na trh jako aktuálně technicky nejvyspělejší vůz v segmentu C.

„Design nové Kia Ceed navazuje na jedinečnou DNA předešlých modelů, ke které nikoli náhodou přidává sportovnější a vyspělejší vzhled. Nová generace je dosud nejzábavnějším, nejvyspělejším anejbezpečnějším modelem Kia v segmentu nižší střední třídy. Přednostmi nového modelu jsme sinatolik jistí, že budeme ve zvýšené míře podporovat veškeré aktivity, které dostanou Ceed mezi lidi, ať už jde o zkušební jízdy u dealerů nebo třeba roadshow po českých městech, kterou plánujeme na začátek podzimu,“ říká Arnošt Barna, generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH.

Ceed je na českém trhu již 12. rokem nejprodávanějším modelem značky Kia a se 42 tisíci registracemi jde o nejúspěšnější model automobilky v České republice. Před jedenácti lety šlo o vůbec první model, na nějž Kia začala poskytovat jedinečnou 7letou tovární záruku na prvních 150 tisíc kilometrů, která ani po více než 11 letech nemá na českém trhu obdoby. Třetí generace opět posouvá hranice segmentu C a se základní výbavou, která překonává dokonce základní výbavy některých konkurenčních modelů ze segmentu D má ambici opět zvýšit tržní podíl automobilky KIA v segmentu nižší střední třídy i na celém českém trhu.

„Nejúspěšnějším obdobím modelu cee’d na českém trhu byly roky 2008-2010, kdy se výrazně prosadil v segmentu C a kdy jeho roční prodeje přesahovaly hranici 4 tisíc vozů. Očekáváme přitom, že nová generace tohoto výjimečného modelu osloví nové cílové skupiny zákazníků a to přispěje k rekordním prodejům této modelové řady,“ doplňuje Arnošt Barna.

Důležitou roli bude v tomto ohledu hrát karosářská varianta kombi, tedy Kia Ceed Sportswagon, jejíž prodej oficiálně startuje spolu s verzí hatchback. Celých 55 % prodejů modelu cee’d v České republice tvoří právě varianta kombi.

Nový Ceed: v mnohém zmenšeným Stingerem
Vzhled modelu Ceed navazuje na sportovní a emotivní charakter fastbacku Stinger. Design modelu se zrodil v evropském návrhářském studiu Kia ve Frankfurtu pod vedením evropského šefdesignéra Gregory Guillauma a vedoucího návrháře Kia Petera Schreyera.

Ceed oproti předchůdci je nově nižší s širší siluetou s delším zadním převisem a kabinou posunutou více vzad. Zakulacené hrany byly nahrazeny ostrými linkami; na přídi zaujme širší ‚tygří‘ maska chladiče a níže posazené otvory přívodu vzduchu, stejně tak jako přesné a lineární tvary rámující přední partii. Nový Ceed standardně používá LED diody pro denní svícení. Při bočním pohledu je kapota opticky prodloužena pomocí ostrých a rovných křivek. Široký zadní C-sloupek, který je charakteristickým znakem vozů Kia zvýrazňuje postoj s kabinou posunutou směrem vzad. K lepší viditelnosti a bezpečnosti je Ceed vybaven zadními LED světlomety denního svícení.

Nový Ceed po vzoru fastbacku Stinger je díky Albertu Biermannovi perfektně odladěn v jízdních vlastnostech. Kromě precizního odladění handlingu a stability vozu v zatáčkách a při vyšších rychlostech se konstruktéři KIA zaměřili také na potlačení hluku a vibrací v kabině vozu. Díky použití nových materiálů pohlcujících zvuk a vibrace tak působí nový Ceed za jízdy pohodlněji a kultivovaněji. Cílem bylo, aby se Ceed stal novým etalonem radosti z řízení.



Nejvyspělejší technologie pro bezpečnost a zážitek z jízdy už v základní výbavě
Kia Ceed disponuje řadou nejmodernějších technologií, které pomáhají zvýšit pohodlí za volantem i bezpečnost cestujících. Již v základní výbavě bude mít každý Ceed k dispozici kameru sledující provoz před vozidlem, díky které bude mít každý majitel vozu k dispozici řadu vyspělých systémů na podporu řízení, které jsou běžně k dispozici v příplatkové výbavě, a to i u některých vozů v segmentu D. Kromě standardně montovaných 6 airbagů bude každý model vybaven asistentem přepínání dálkových světel HBA či systémem sledování únavy řidiče DAW, který řidiče upozorní v případě, že zaznamená signály snížení jeho pozornosti.

Již v základní výbavě nebude chybět ani aktivní systém pro jízdu v pruzích LKA, který nejen upozorňuje řidiče před vyjetím z jízdního pruhu, ale v případě jeho nečinnosti dokáže sám zasáhnout do řízení. Každý majitel nového modelu Ceed se také může spolehnout na systém autonomního nouzového brzdění FCA rozpoznávající automobily a pevné překážky a v příplatkové výbavě rovněž s rozpoznáváním chodců.

Samozřejmostí je také elektronické řízení stability vozidla (ESC) a vlastní stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management) a také technologie vektorování točivého momentu pomocí inteligentního přibrzďování vnitřních kol, která potlačuje nedotáčivost v zatáčkách a zaručuje vyšší potěšení z cestování i jistotu řidiče za volantem.

V příplatkové verzi nový je Ceed jako první model Kia prodávaný v Evropě vybaven technologií následování vozidla v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist), představující systém autonomního řízení ‚2. úrovně‘. Uvedená technologie sleduje vpředu jedoucí vozidla za dané dopravní situace a rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování vozidla v daném pruhu na rychlostní komunikaci. Systém zároveň ovládá zrychlování, brzdění a řízení podle kolony vozidel vpředu, kdy využívá radarové senzory k udržování bezpečného odstupu od vozidla vpředu. Technologie sledování vozidla v jízdním pruhu funguje za rychlostí od 0 do 130 km/h***.



Z dalších technologií na přání jmenujme pokročilý adaptivní tempomat (Smart Cruise Control) s funkcí Stop & Go, systém pro sledování mrtvých úhlů, upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání a systém autonomního nouzového brzdění – auto/chodec..

Díky systému Drive Mode Select, pro přepínání jízdních režimů může majitel ještě znásobit požitek z jízdy prostřednictvím režimů Normal a Sport. Systém Drive Mode Select upravuje účinek posilovače řízení a v jednotlivých režimech se též jemně modifikuje charakter motoru. V režimu Normal se vůz snaží maximálně zužitkovat technologie pro úsporu paliva a nabízí uvolněnější reakce od řízení. V režimu Sport se naopak zostřuje odezva škrticí klapky a zlepšují parametry akcelerace – rozjezd z místa i pružné zrychlení – a upravuje se charakter řízení s tužší zpětnou vazbou a přesnějšími reakcemi na pokyny od řidiče.

V nabídce prvků na přání najdeme i bezdrátové nabíjení chytrých telefonů či vyhřívaná přední a zadní sedadla.

Praktičnost jako součást DNA rodiny Ceed
Třetí generace modelu Ceed je postavená na zcela nové podvozkové platformě Kia ‚K2‘ a je o 20 mm širší (1800 mm) a 23 mm nižší (1447 mm) než končící model. Rozvor zůstal na 2650 mm, přičemž přední převis se zkrátil o 20 mm (na 880 mm) a zadní převis se naopak prodloužil o 20 mm (nyní 780 mm). Přesto, že má nový Ceed podobné rozměry jako jeho předchůdce, chlubí se o 15l větším zavazadelníkem, který má nyní objem 395 litrů. Díky snížení nákladové hrany o 87 mm oproti odcházejícímu modelu cee´d se zároveň podstatně usnadnilo nakládání těžkých předmětů.

Také Ceed Sportswagon se chlubí výrazně větším zavazadelníkem než v minulosti. S objemem 625 litrů je téměř o pětinu větší než u předchozího modelu a také větší, než dokáže nabídnout většina vozů kombi střední třídy. Spodní hrana kufru se také výrazně posunula dolů – snížením nákladové hrany se podstatně usnadnilo nakládání těžkých předmětů. Zadní sedadla sklopná a dělená v poměru 60:40 je možné snadno složit a zvětšit zavazadlový prostor až na 1 694 litrů.

Nová podvozková platforma napomáhá také k efektivnějšímu obestavění prostoru, a tak hatchback i kombi nabízí ještě prostornější kabinu než předchůdci. Místo v úrovni ramen pro pasažéry na zadních sedadlech se zvětšilo o 34 mm na 1406 mm a snížením polohy zadních sedadel o 16 mm vzniklo také dost místa pro kolena a nohy ve druhé řadě. I přes nižší linii střechy se prostor pro hlavu v přední řadě zvýšil na 987 mm. Níže položená zadní lavice také zaručuje srovnatelný prostor pro hlavu cestujících na zadních sedadlech.

Ceed nabízí nejvyšší úroveň ergonomie ve své historii s vysoce kvalitními materiály napříč celým interiérem. Přístrojová deska je rozdělena na horní část – zahrnující ‚plovoucí‘ dotykový systém palubního infotainmentu – resp. spodní část, kde se nacházejí ovládací prvky audiosystému, vytápění a klimatizace. Vyšší podíl propracovaných měkčených materiálů doplňuje ergonomický středový panel natočený směrem k řidiči. Dekory v interiéru jsou v lesklém nebo matném chromu s možností volby čalounění, látky či umělé kůže.

Moderní pohonné jednotky plní s předstihem emisní normu Euro 6d TEMP
Ceed nabízí benzínový pohon 1,0 litru T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct injection – přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzínu) o výkonu 120 koní, resp. nový motor 1,4 litru T-GDi. Nový agregát ‚Kappa‘ 1,4 litru T-GDi (nahrazující motor 1,6 litru GDI) i přes nižší zdvihový objem disponuje výkonem 140 koní, tedy o 4 % více než předchůdce. Díky přeplňování se nový motor chlubí plošší křivkou točivého momentu než někdejší jednotka 1,6 litru, což v praxi znamená lepší odezvu v širším spektru jízdních podmínek – při současném snížení emisí.

Oba benzínové motory T-GDi (1,0 litru a 1,4 litru) jsou spojeny s částicovým filtrem k dalšímu snížení výfukových emisí, aby nový Ceed s rezervou splňoval požadavky emisní normy Euro 6d TEMP.

V nabídce je též pohonná jednotka 1,4 litru CVVT s vícebodovým vstřikováním o výkonu 100 koní a točivém momentu 134 Nm se 142 g CO2/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP a převodu zpět na údaj podle NEDC 2.0).

K dispozici je zbrusu nový naftový motor Kia ‚U3‘. Nová jednotka ‚U3‘ 1,6 litru CRDi (zkr. Common-Rail Direct injection – rozvod paliva typu common rail, přímé vstřikování), navržená v souladu s přísnějšími emisními limity nejnovější normy Euro 6d TEMP, využívá aktivní systém selektivní katalytické redukce (katalyzátor SCR) k výraznému snížení objemu škodlivých emisí. Nový motor tak produkuje méně oxidu uhličitého, pevných částic a oxidů dusíku než dříve používané vznětové motory Kia. Nová jednotka 1,6 litru ve dvou výkonových variantách (115 nebo 136 koní) nabízí ve slabší výkonové variantě točivý moment 280 Nm v kombinaci s manuální převodovkou. Jednotka ve výkonnějším provedení 136 k rovněž produkuje 280 Nm v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, resp. 320 Nm se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Nový motor vykazuje nejnižší emise CO2 v rámci celé modelové řady Ceed. Jednotka o výkonu 115 k se šestistupňovou manuální převodovkou produkuje pouhých 101 g/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP a převodu zpět na údaj podle NEDC 2.0). Emise u výkonnějšího provedení této pohonné jednotky s manuální převodovkou činí pouhých 106 g/km, resp. 109 g/km v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou Kia. 

Všechny motory je možné kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou; pro nové motory 1,4 litru T-GDi a 1,6 litru CRDi je k dispozici i sedmistupňová dvouspojková převodovka Kia.

Úrovně výbavy a cena
Kia Ceed hatchback a Ceed Sportswagon nabízí shodně tři úrovně výbav – Comfort s motorizacemi 1,4 CVVT 100 k (73 kW); 1,0T-GDI GPF 120 k (88 kW); 1,6 CRDi SCR 115 k (85 kW); COOL s pohonnými jednotkami 1,4 CVVT 100 k (73 kW); 1,0T-GDI GPF 120 k (88 kW) a Exclusive s nejširší nabídkou motorů 1,4 CVVT 100 k (73 kW); 1,0 T-GDI GPF 120 k (88 kW); 1,4 T-GDI GPF 140 k (108 kW); 1,4 T-GDI GPF 7DCT automat 140 k (108 kW); 1,6 CRDi SCR 136 k (100 kW) a 1,6 CRDi SCR 7DCT automat 136 k (100 kW).

Základní pořizovací cena pětidveřové varianty Ceed hatchback ve výbavě Comfort je pro český trh stanovena na 379 980 korun s motorizací 1,4 CVVT 100 k (73 kW). V nejvyšší výbavě Exclusive s motorizací 1,6 CRDi SCR 7DCT je Ceed k dispozici za 564 980 korun. Základní cena kombi provedení modelu Ceed Sportswagon je o 25 000 korun vyšší. Ve výbavě Comfort s motorizací 1,4 CVVT 100 k (73 kW) je model k dostání za 404 980 korun. Nejvyšší výbava Exclusive s pohonnou jednotkou 1,6 CRDi SCR 7DCT je za částku 589 980 korun. Ceny jsou včetně DPH.